label

ANDA PENGUNJUNG KE

Khamis, 28 April 2011

Kad Hari Guru Terlampau..


Hai, topik hari ini tentang kad Hari Guru. Walaupun belum lagi masuk bulan Mei, minggu ini ED dah terima 2 kad Hari Guru. Bukan nak menunjuk tapi ada cerita menarik untuk ED kongsi bersama anda. Hari Selasa, ED ada terima sekeping kad daripada anak murid ED. Terima kasih cikgu ucapkan. Semalam, ED dapat lagi sekeping kad daripada murid yang ED tak ajar pun. Jom kita lihat perbezaan kad yang ED terima kelmarin dengan kad yang ED dapat semalam. ED rasa cerita ni sesuai dimasukkan dalam segmen Zest dan Zrett!! hehe..

Kad yang Zest!

Kad yang ED terima pada hari Selasa adalah pemberian yang ikhlas daripada seorang murid. Murid tersebut adalah anak murid kelas ED. Jom lihat kad pertama yang ED dapat tahun ini..



ED dapat lihat keikhlasan murid ini berdasarkan kadnya yang simple dan.. lihat lagi gambar di bawah.



Bila ED buka kad tersebut, kad tersebut tiada tulisan apa-apapun. Kosong dan hanya ada ucapan yang dicetak sedia ada sahaja. Murid ini juga tidak menulis namanya dalam kad tersebut. Ini menandakan dia tidak meminta apa-apapun setelah memberikan kad tersebut. Sejuk hati tengok murid yang macam ni.

Kad yang Zrett!!

Kad yang ED terima semalam memang Zrett!! (tak oke!!). Kad di bawah ini pemberian murid yang ED tak pernah ajar langsung. Masa dia beri semalam, ED memang pelik. ED kata kadnya Zrett bukan kerana keadaan kadnya yang dibuat sendiri dengan menggunakan kertas lukisan tetapi... (lihat gambarnya dulu..)


Klik 2x untuk besarkan gambar

Kawasan yang ED petakkan tu, itulah yang Zrett! Murid ini tidak ikhlas memberikan kad kepada ED. Ini kerana ada udang di sebalik mee hailam. Murid ini ada agenda yang tersendiri. Jom kita zoom kawasan yang ED petakkan melalui gambar di bawah..


Bagi anda yang tidak jelas, ED dah sediakan sarikatanya di bawah:

Cikgu, saya takde duit. Cikgu bagi duit RM1.50. Terima kasih.

Terkejut betul bila ED baca kad murid semalam. Dia ibarat mahu mengumpan guru untuk mendapatkan duit. Apa perasaan anda bila dapat kad sebegini rupa? ED memang tak habis fikir dengan kelicikan murid seperti ini. Jom lihat apa yang terkandung dalam kad murid ini..



Sarikata:

Selamat Hari Guru
Kita orang India, Melayu, Cina ialah 1 Malaysia
Kita 1 Malaysia

Cikgu yang baik

Pandai betul murid ini berkata-kata.. Di sebelah kad tersebut pula..


Dia memberi penegasan supaya ED memberikan duit RM1.50  kepadanya. Lihatlah gambar di atas, dia menulis kembali ayat yang sama seperti di muka hadapan kadnya. Nampak sangat murid ini tidak ikhlas dan tidak mempunyai nilai moral yang baik. Melampau!

Macam-macam hal budak-budak sekarang ni? Selepas dapat kad semalam, ED abaikan saja kad tersebut. Pengajaran hari ini, memberilah tanpa minta untuk diberi. Udada Ubabye!
 

ED: Guru tidak meminta apa-apa daripada muridnya kecuali melihat muridnya berjaya.

5 ulasan:

  1. sbr jela lyn karenah murid2 ni ye cikgu. tapi sgt kelakar kad yg no 2 tu. kut ye pun nak minta duit. minta la cara yg sesuai. nway, Happy Teacher Day for coming day~ :)

    BalasPadam
  2. haha~ ade gak budak cani ye~

    BalasPadam
  3. cuba check..ntah ntah dah 3 hari dia tak makan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mmg kenal sgt bdk ni. Dia suka mintak duit cikgu.

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...