label

ANDA PENGUNJUNG KE

Rabu, 28 Disember 2011

Uniform pengakap

 Segmen ED & Sekolah kembali lagi..

Hai, sesi sekolah akan bermula pada minggu hadapan. Mulai semalam, ED sudah kembali ke sekolah untuk bermesyuarat. Apa tugas ED di tahun 2012? Nanti ED beritahu dalam catatan yang lain ye.. Cuma 1 tugas je yang ED nak kongsi kepada anda untuk tahun hadapan. Dalam ko-kurikulum pada tahun hadapan, ED ditugaskan untuk menjadi guru pengakap. Tahun lepas, ED tiada jawatan dalam badan beruniform.

Logo pengakap dan pengertiannya
 
Malam semalam, ED pergi ke Kip Mart Tampoi untuk beli sesuatu. Tiba-tiba teringat yang di sini ada kedai yang menjual seragam unit beruniform. Alang-kepalang, ED pergi kedai tersebut untuk membeli baju dan aksesori pengakap. Ada sebuah kisah yang ED nak kongsi kepada anda semasa berada di kedai tersebut. Jom ikuti dialog ED dan pekerja kedai seragam uniform semalam..

ED: Ada jual baju pengakap tak?

Pekerja: Ada. Baju pengakap kita yang macam ada dekat patung tu.. Boleh ke?

ED: Boleh, saya nak satu set baju pengakap dan aksesorinya sekali untuk cikgu eh..

Pekerja: Cikgu?? Awak cikgu ke?

ED: A,a saya cikgu. Kenapa?

Apa jawapan pekerja tersebut? Jawapan pekerja tersebut mungkin akan menimbulkan rasa meluat kawan2 ED terhadap ED. Hehehe.. Jom kita ikuti kesudahan dialog pekerja tersebut di bawah ini..

Pekerja: Macam tak percaya je awak cikgu. Saya nampak awak macam budak sekolah menengah.. Hehe..

Hahaha... pekerja perempuan yang berusia kira-kira 20 tahun tersebut menyangka ED murid sekolah menengah. Kelakar la.. Tapi, dia mesti percaya yang ED ni cikgu sebab ED nak beli uniform pengakap untuk cikgu. Mesti la logik kan! Buat apa ED nak tipu dia. Akhirnya dia percaya juga walaupun mukanya kehairanan. Semalam ED dah beli uniform pengakap untuk digunakan pada hari Ko-ko tahun hadapan.

 Senyum boleh buat muka nampak awet muda. Hehe...

Catatan hari ini bukan untuk menunjuk-nunjuk, tapi untuk berseronok. ED yakin mesti kawan2 rapat ED meluat baca kisah ini. hahaha.. Kisah semalam juga mengingatkan ED kepada komen seorang blogger dalam catatan ED sebelum ini. ED akhiri dengan petikan gambar komen tersebut ye. Udada Ubabye!!



Akan datang, ED akan ceritakan tugas2 ED di sekolah untuk sesi 2012..


ED: Dekat maktab dulu, ED anggota ahli KRS..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...