label

ANDA PENGUNJUNG KE

Rabu, 7 Disember 2016

(Sembang) Harga cuci gambar 4R dan saiz A4 sekarang

Setelah hampir 8 tahun ED tak pernah cuci gambar, hari ini ED ke kedai gambar untuk cuci gambar konvo ED. Gambar2 konvo ED dapat dalam bentuk softcopy je aritu. Tu yang nak cuci tu.. ED nak share dengan anda perbezaan harga cuci gambar pada tahun 2008 dengan 2016. Mesti ada yang nak tahu kan?

ED cuci gambar di kedai gambar ni.. Yang tahu, tahulah tempat ni..

Gambar 4R:
2008: sekeping 50sen
2016: sekeping 60sen (mesti 100 ke atas)

Gambar saiz A4:
2008: sekeping RM8.00
2016: sekeping RM12.00 (jika nak laminate, tambah lagi RM3.00)

Alhamdulillah, selesai urusan cuci gambar konvo ED. Dalam masa 3 hari siap. Dulu, ED suka cuci gambar. Gambar selfie dalam handphone Nokia daun tu pun ED suka cuci sebab murah, 40 sen waktu ED masih belajar di UKM. Udada Ubabye!!



ED: lebih suka kalau tengok gambar dalam bentuk hardcopy

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...