label

ANDA PENGUNJUNG KE

PERHATIAN

Isnin, 16 Januari 2017

(Zlurpp) Resipi snow cheese cake mudah dan cepat ala EDtv

Gigih ED buat kek petang2 ni. 

Snow cheese cake mudah dan cepat.

Mesti korang nak resipi kan? Ni resipi kek bujang je.. 

Mula2 buat kek, adun 200g marjerin, 180g gula halus, esen vanila, 5 biji telur & 220g tepung kek Blue Key. Warna ikut suka. Pastu bakar. Jadilah kek macam ni.

Pastu untuk krim cheese, putar 250g keju krim Tatura, 200g krim putar dan 3 sudu susu pekat (ikut suka). Pastu parutkan keju cheddar. Jadi dah...

Jadilah kek snow cheese ala EDtv. ED ni buat kek sebab tepung kek dan marjerin ED dah beli dari raya tahun lepas kecuali bahan krim. Sampai dah nak dekat tarikh expired bulan 3 ni. Daripada membazir terbuang, ED gigihkan juga buat kek arini. Sedap juga. Hehe... Udada Ubabye!!



ED: Alhamdulillah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...